اهداف و فعالیت های بنیاد را بهتر بشناسید

درباره شرکت کشت و صنعت حامیان فدک فشافویه

تاریخچه شرکت

مجتمع کشت و صنعت تهران وابسته به بنیادتعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور و با هدف ایجاد اشتغال مولد برای مددجویان و حصول در آمد برای پرداخت دیه و کمک به معاش خانواده های زندانیان می باشد. این مجتمع با در اختیار داشتن اراضی وسیع در بخش فشافویه شامل مزارع بیجین ، خانلق ، آراد و زلف آباد مشغول فعالیتهای گسترده در بخش کشاورزی و دامپروری است. مجتمع کشت و صنعت استان تهران در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در منطقه فشافویه از بخش حسن آباد قرار دارد. وسعت اراضی در اختیار این مجتمع حدود ۲۶۹۸ هکتار و در عرض ۳۵ تا ۳۶ درجه شمالی و طول ۵۱ تا ۵/۵۲ درجه شرقی و ارتفاع ۸۴۹ تا ۹۵۱ متر از سطح دریا قرار دارد. متوسط بارندگی در این منطقه حدود ۱۲۰ میلیمتر می باشد.
این مجتمع در قالب ۳ واحد فعالیت می نماید:
الف) واحد یک:
در محدوده کیلومتر ۱ تا ۶ جاده چرمشهر واقع گردیده و شامل مزارع بیجین و خانلق با وسعت حدود ۵۵۵ هکتار و مجهز به ۴۹۵ هکتار سیستم آبیاری بارانی از نوع کلاسیک ثابت و نیمه ثابت می باشد و در آنها کشتهایی از قبیل گندم ، جو ، یونجه ، صیفی جات و ذرت علوفه ای انجام می شود.
ب) واحد دو:
در محدوده کیلومتر ۶ تا ۱۸ جاده چرمشهر واقع گردیده و مزارع آراد و اشتهازان را با وسعت حدود ۱۵۱۸ هکتار شمال می شود.این واحد مجهز به ۲۲۰ هکتار سیستم آبیاری بارانی نیمه ثابت می باشد و کشتهایی از قبیل گندم ، جو ، یونجه ، ذرت علوفه ای ، آفتابگردان ، کلزا و صیفی انجام می گیرد این واحد دارای باغهای انار و پسته نیز می باشد.
ج) واحدسه:
در محدوده کیلومتر ۳۰ جاده چرمشهر واقع گردیده و شامل مزرعه زلف آباد می باشد. مزرعه زلف آباد جزء پلاک ثبتی ۲۰ اصلی و به وسعت حدود ۷۳۰ هکتار می باشد که اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه نیز در همین اراضی واقع شده است. در این واحد علاوه بر فعالیتهای کشاورزی ، پرورش دام( گوسفند ) نیز انجام می پذیرد. ( البته سابقه پرورش ماهی در سالهای قبل در این مزرعه نیز وجود دارد).

اهم فعالیت های شرکت

-اجرای نهالستان درختان مثمر و غیر مثمر به ظرفیت اسمی یک میلیون و دویست هزار اصله نهال که در حال حاضر با ظرفیت ۱۰۰ هزار نهال در حال فعالیت است. ۵۰ هزار نهال پسته آماده انتقال به مزارع وجود دارد و ۵۰ هزار گلدان در اسفند ماه سال جاری نیز به نهالستان اضافه خواهد شد.
- بهسازی دامداری و ارتقاء سطح بهداشت در ایستگاه های پمپاژ برای کارگران با احداث سرویس های بهداشتی و نصب آبگرمکن های برقی.
- کشت یونجه داخل اردوگاه کاردرمانی (زندان فشافویه) جهت اشتغال مددجویان در داخل ندامتگاه.
- تنوع بخشی به زراعت و اضافه نمودن کشت ارزن، شوید، شنبلیه و آفتابگردان به سبد تولیدی شرکت.
- ایجاد باغ گل محمدی در سطح ۱۲ هکتار با هزینه کمتر از ۲۰ میلیون تومان و برنامه ریزی برای توسعه تا سطح ۱۴۰ هکتار.
- ایجاد نهالستان درخت پائولونیا به صورت پایلوت و امکان توسعه در صورت موفقیت.
- اجرا و ساخت مرکز آموزش و سالن جلسات با امکانات موجود با هدف ارائه دستاوردهای شرکت در هنگام بازدیدها و افزایش سطح دانش کارکنان.
- ساخت تیزرهای تبلیغاتی جهت ارائه دستاوردها و فعالیت های پیش رو در شرکت و همچنین ارائه گزارش فعالیت ها بصورت تصویری.
- تلاش جهت ایجاد ۱۵ هکتار گلخانه صنعتی در شرکت و اخذ مجوزهای لازم.
- دریافت پروانه های بهره برداری صنعتی دام سنگین، پرورش ماهیان گرمابی و سردابی جهت افزایش استفاده از پتانسیل های داخلی شرکت.
- پیگیری مجدانه جهت جابجایی و جلوگیری از ابطال پروانه های بهره برداری قدیمی چاه های عمیق.
- ایجاد برنامه زمانبندی جهت برداشت، بارگیری و فروش محصولات شرکت (آگهی فروش در روزنامه های کثیرالانتشار و ...) جهت شفاف سازی فعالیت مالی شرکت و افزایش تناژ در سطح با برداشت به موقع و آبیاری بعد از آن.
- انجام دوره ای انبارگردانی و بروز رسانی موجودی انبارها توسط پرسنل بخش مالی شرکت جهت کاهش ضایعات در دوره و رعایت استانداردها.
- ایجاد باغ پسته ۱۲۴ هکتاری و آماده سازی اراضی جهت ارتقاء به ۴۲۰ هکتار باغ پسته با انجام سیستم آبیاری در سطح ۴۲۰ هکتار.
- اصلاح نژاد دامهای مولد شرکت و نزدیک نمودن آنها به ژن های اصیل تر و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه و نوع پرورش (صنعتی).
- اجرای ۳۲۰ هکتار آبیاری تحت فشار و ۷۰۰ هکتار آبیاری نوین کم فشار در مزارع شرکت با دریافت تسهیلات بلاعوض دولتی.
- افزایش بره زایی به بیش از ۱۴/۱ بره برای هر میش.
- تهیه نقشه های حقابه های سنواتی از سال ۱۳۳۵ تا کنون و نمایش افزایش سطوح زیر کشت با مدیریت بهینه منابع آبی در اختیار و تولید ژورنال تبلیغی.
- افزایش سطح تعاملات با بخشداری، فرمانداری، دادگستری، جهادکشاورزی و سایر ارگان­ها.
- دریافت سهمیه مددجوی رای باز از طریق ارتباطات گسترده با دادگستری.
- برنامه ریزی در جهت ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر مددجو در باغ پسته .
- افزایش دریافت بلاعوض دولتی برای طرح ها بالاتر از سقف مصوب.
- خلع ید معارضین و تعیین حدود اراضی با همکاری ادارات ذیربط و حفر خندق برای جلوگیری از اقدامات مشابه.
- انجام فعالیت های برجسته تولیدی و تبلیغ با حضور در اخبار و رسانه ها.

0
وسعت واحد یک (هکتار)
0
وسعت واحد سه (هکتار)
0
وسعت واحد دو (هکتار)
0
وسعت اراضی در اختیار (هکتار)

اهداف بنیاد

- ایجاد ، تقویت و توسعه اشتغال و حرفه آموزی
- افزایش درآمد ازطریق توسعه وبهبود ساختار تولید ( بهره وری ) با استفاده از منابع داخلی و مشارکت سایربخشها وکمک های دولت
- کمک به معاش زندانی وخانواده وی و کسب درآمد برای پرداخت دیه ومحکومیت مالی
- بهسازی ساختار و منابع بنیاد تعاون

چشم انداز بنیاد

تبدیل مددجو به انسان کارآفرین برای دستیابی به جایگاه نخست در منطقه براساس شاخص های سرانه حرفه آموزی ، آموزش و اشتغال مددجویان، جهت ایجاد اشتغال پایدار و فراهـم نمـودن درآمـد پایـدار برای مددجـویان کمک به آزادی آنان ( در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری وحبس زدایی ) ، تأمین رفاه و کمک به معیشت خانواده مددجویان با تأکید بر مردم سالاری دینی ، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان ها ( محوریت قراردادن کارآفرینی در فعالیت ها و تولید ثروت برای بنیاد، مددجویان و خانواده آنان)

پخش ویدیو

بازتاب فعالیت های بنیاد در رسانه ها

با زندانی شدن افراد ، خانواده آنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند . زندانیان در قبال کار ها و فعالیت هایی که انجام می دهند از بنیاد حقوق و دستمزد دریافت می کنند .نیمی از حقوق و دستمزد زندانیان به حساب خانواده های شان و نیمی دیگر برای تامین مخارج ضروری در زندان به حساب زندانیان واریز می شود. بخشی از این فعالیت های اشتغال زایی به صورت مصاحبه و یا گزارش های تصویری در رسانه های کشو بازتاب داده شده است. از جمله رسانه های تصویری اینترنتی در این خصوص وب سایت آپارات می باشد.